2011. november 3., csütörtök

4 nap 4 hegység

Rövid kitérő erejéig ismét megszakítom a bringatúra beszámolót. Kihasználva a négynapos hétvégét, és a kedvező előrejelzéseket, újra felkerekedtünk Bálinttal nagyzsákozni. Ezúttal a Brassó környéki Kárpát-koszorú szakaszt jártuk be, a Bodzafordulói völgytől Predealig.
Rövid 110-120 km-es túránkon négy hegységet érintettünk: a Ló-havast, a Csukás-hegységet, a Grohotist, és a Baiuluit. Utolsó nap még egy bónusz ötödiket is programba vettünk, a Nagykő-havast.
Nehezen lehet szavakba önteni a látványt, amiben részünk volt. A hegyek mellett a fények is megajándékoztak minket néhány különleges pillanattal. Az előrejelzések nem csaltak, kiváló időnk volt, csak utolsó nap felhősödött be komolyabban. A hideg is jól viselgető volt, csak utolsó este hűlt le fagypont alá, akkor viszont -6-ig meg sem álltunk, de a hálózsákok jól védtek, és az esti tüzek is sokat emeltek hangulatunkon. Macikkal nem randiztunk, csak nyomaikkal találkoztunk. A jelzések zömében követhetőek voltak, kivéve a Grohotist, és a Baiuluit, ahol gyakorlatilag nem léteztek, de ez ezt is meg lehetett oldani. Írni fogok beszámolót, ahogy a tavaszi zsákos túráról is tettem, de csak a bringatúrás beszámoló után kezdem feltölteni, még be kell szerezni Bálint képeit, és a GPS-tracket. Míg ezek intéződnek, feltöltöttem pár képet kedvcsinálónak:
Lóhavas (Siriu) tetején. Háttérben a Csukás-hegység (Fotó: Pap Gábor)

Elhagyatott pásztorszállás a hegy alatt (Fotó: Pap Gábor)

Sziklavár alulról (Fotó: Pap Gábor)

Mint egy mese (Fotó: Pap Gábor)

A fenyves öv gyakorlatilag hiányzik (Fotó: Pap Gábor)

Csóra-havas (Fotó: Pap Gábor)

Erózió (Fotó: Pap Gábor)

Alkonyati fények a Neamtului csúcson. Balra a Bucsecs, jobbra a Keresztény-havas (Fotó: Pap Gábor)

Szikla a Nagykő-havason (Fotó: Pap Gábor)

Nagykő-havas teteje (Fotó: Pap Gábor)