2011. október 25., kedd

"Bicaj" túra 2011. július 8. csütörtök 2. nap

Bicaj túra 2011 2. nap Nis-Pusta Reka nagyobb térképen való megjelenítése

Idén annyiban újítottunk kerékpárszállításnál, hogy leszereljük a pedálokat is. Nem is gondolná az ember mennyit számít.

2. nap Hajnali személyre várva (Fotó: Őrsi Bálint)

2. nap Biciklik vonatozásra készen (Fotó: Pap Gábor)

A vonaton bealszunk, valahol Újvidéknél ébredünk először. Belgrádba alig 20 perc késéssel érkezünk. A tavalyi mosdás megismétlésére nincs idő, egy burek épp belefér az időbe, és belénk. Aztán egy pizzaszelet, meg egy Cocktát is. Éhesek voltunk na. Fölpakolunk a Palánkáig közlekedő személyre, ami szintén két vagonból áll. Nem valami izgalmas a vidék, meleg is van, ott folytatjuk az alvást, ahol az elébb abbahagytuk. Belgrád határában a vízvezeték még mindig spriccel. Fél óra késéssel érkezünk. Átszállás szempontjából ez szerencsés, nem kell annyit várakozni.
Palánka álmos kisváros. Kenyérvásárlás után az állomáson ütjük el az időt. Végre megérkezik szerelvényünk.
Út közben el-elbóbiskolunk, de aztán egyre hullámosabbá válik a táj, beérkezünk a hegyek közé. A végállomás előtt már impozáns csúcsok foglalják el a látóhatárt. Mi azokkal a szép csúcsokkal ellentétes irányba indulunk jóval kisebbek felé, de lesz még részünk hegyekben.

2. nap Henyélés a kupéban (Fotó: Őrsi Bálint)

2. nap Mindjárt indulunk (Fotó: Pap Gábor)

Itt van mindjárt induláskor egy egész csinos emelkedő. Bemelegítésre pont jó.
Azt terveztük, hogy Niš határában alszunk, de a vonat viszonylag pontos volt, így a fennmaradó időt további kilométerek gyűjtésére fordítjuk. Minden ma megtett méter aranyat ér holnap.
Korábban említettem, hogy a koszovói konzullal történt egyeztetés során megtudtuk, határátkelőnk nem üzemel. A konzul javasolta, hogy főúton közelítsük meg a határt, de aki olvasta már a blogot, az tudja, mi ezzel kapcsolatban az álláspontunk. Bálint vegyítette az eredeti és a konzul által javasolt útvonalat némi földutas átkötéssel. Jóval nagyobb táv vár ránk az elején, nem lenne célszerű e könnyebb terepen megcsúszni a szoros tervhez képest. Megyünk alkonyatig.
Délutáni fényekben jó minőségű úton haladunk. Kisebb hegyek szegődnek mellénk a még széles, de majd holnapra összeszűkülő völgyben.

2. nap Délutáni hangulat Niš határában (Fotó: Pap Gábor)

A régi autópályánál érdekes négysávos úttal találkozunk. A forgalom 2x2 sávon halad, de úgy, mintha két 2x1 sávos út lenne egymás mellett.
Megállunk Brestovacnál vonatot fényképezni. Alig 10 perc alatt kisebb tömeg gyűlik körénk, érdeklődnek merre tartunk.
Kiérve a lebanei főútra észreveszünk egy patakot, és egy hidat. A híd mellett ösvény vezet egy szép kis rétre, takarva mindentől. Ideális hely táborozásra.

2. nap Első napi táborhely (Fotó: Pap Gábor)

Tanyát ütünk, és olyat teszünk, amit eddig bringatúrán első nap soha. Megfürdünk. A víz kellemes, igazán felemelő érzés tisztán nyugovóra térni. A neugranormont sem feledjük. Nagyobb fari fájdalmak nélkül ússzuk így meg a túrát. Vacsora után leveses bögréinket 45 fokon mossuk el.