2011. december 12., hétfő

"Bicaj" túra 18. nap 07.23. szombat

Reptetés

"Bicaj" túra 18. nap Liapades-Kerkira nagyobb térképen való megjelenítése

Óra nélkül kelünk. Már úgy pakolunk, hogy a hazaúttal minék kevesebb gond legyen. Visszatérünk a faluközpontba, és újra tájékozódunk. Valóban fölfelé kell elindulni az általunk kinézett csendes öbölbe, a zsákutca tábla ellenére is.

18. nap A partra fölfelé vezet az út. Először (Fotó: Őrsi Bálint)
Átbukunk a dombtetőn, és egy meredek lejtő végén egy festői kis öbölre lelünk. Sehol egy lélek. A napot fürdőzéssel, és henyéléssel ütjük el. Talán tíz ember fordul meg az öbölben. Bálint ötletére levest főzünk ebédre tengervízből. Nem kellett volna, ehetetlenül sós lett.

18. nap Eldugott kis öböl Liapades közelében (Fotó: Pap Gábor)

18. nap Sziklák a parton (Fotó: Pap Gábor)

18. nap Kilátás az öböl széléről (Fotó: Őrsi Bálint)

18. nap Készül az ebéd (Fotó: Őrsi Bálint)
Már épp pakolunk, mikor tengeri kajakkal egy alacsony szakállas ember száll partra, amolyan vén tengeri medve. Megszólít minket, és egy jó órán keresztül beszélgetünk. Érdekes alak, elvált német, aki Görögországba jött, és egy hajójavító műhelyben dolgozik telente három hónapot, majd a nyakába veszi a világot, és az év többi részét kerékpáron, vagy kajakban tölti. Érdekes lehet bár céltalannak tűnik.
Elbúcsúzunk, és megküzdünk az emelkedővel, közben azon morfondírozunk, hogy mibe csomagoljuk a bringákat, mert dobozolás, vagy fóliázás kötelező.

18. nap Fürünk, de már nem a tengerben (Fotó: Őrsi Bálint)

18. nap Olajfaliget (Fotó: Pap Gábor)
Az út széli bolt szomszédja szerencsére egy mezőgazdasági üzlet, ahol agrofólia is kapható. Két méter szélesből vásárolunk öt méternyit, illetve széles ragasztószalagot is. Ez már biztosan jó lesz. Rövidebb úton végig lejtőn megyünk Kerkiráig. Jó időben vagyunk, de a város határán föladja a hátsó kerekem, muszáj cserélni. Csak egy sétára marad idő a hangulatos óvárosban.

18. nap Vitorláskikötő Kerkirán (Fotó: Pap Gábor)

18. nap Erőd (Fotó: Pap Gábor)

18. nap Kerkira belváros III. (Fotó: Pap Gábor)

18. nap Kerkira belváros IV. (Fotó: Pap Gábor)

18. nap Belvárosi tér (Fotó: Pap Gábor)
Sok a kiránduló, magasak az árak, ami nem baj, csak kajaszag ne lenne, mikor éhesek vagyunk.Valami harapnivaló után nézünk, és találunk egy elfogadható árú büfét.
Szombat a turnusváltások napja, ennek megfelelően rengetegen vannak a reptéren. Megállunk a főbejárat előtt, és ott helyben elkezdjük a szétszerelést pakolást. Sokan megdöbbennek a látványon, de valamivel ki kellett jönnünk idáig.
Izgulunk, biciklit nem reptettünk még, én még menetrend szerinti repülőn sem ültem. Viszonylag simán elrendeződik minden, sikerül becsekkolni. Ennek örömére innánk egy shake-et, de az ára hallatán inkább iszunk a mosdóba, bármilyen rossz ízű is. Gépünk (Airbus A320) negyed óra késéssel indul. Sötétben nem látni semmit az alattunk lévő tájból, jót mosolygunk azon, hogy most másfél óra alatt tesszük emg azt az utat, amit idefelé jó két hétbe telt. Persze az élmény is több volt.
Éjfél tájékában érünk Pestre. Eső utáni hűvös idő fogad. Összeszereljük a bringákat, és nekivágunk a kihalt utaknak. Az éjszakát Bálintnál töltöm a folyosón, néhány karton rágó társaságában. Isten hozott újra itthon!

19. nap Érkezés Pestre (Fotó: Pap Gábor)